من یاغی دربندم

مطالب سعید علیجانی/اهل گنو/اهل شعر/طرفدار دانش آزاد

من یاغی دربندم

مطالب سعید علیجانی/اهل گنو/اهل شعر/طرفدار دانش آزاد

آخرین نظرات

مقاله نکاتی درباره نرم‌افزار آزاد

جمعه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۶:۵۴ ب.ظ

I

‫نرم‌افزار آزاد یک روش است ، یک روش دموکراتیک ِ تصمیم گرفتن درباره‌ی توسعه . در این روش فقط یک انتخاب وجود ندارد تا به همه بگوییم‬ ‫یک کار را انجام دهند . هیچکس در جامعه‌ی نرم‌افزار آزاد به مردم نمی‌گوید چه کاری انجام دهند‬ ‫؛ هرکس تصمیم‬ ‫خودش را می‌گیرد اما آنچه اتفاق می‌افتد این است : اگر عده‌ ی زیادی بخواهند تا نرم‌افزار در جهت خاصی بهبود پیدا کند ، مردم زیادی روی تغییر‬ ‫دادن آن کار خواهند کرد بنابراین نرم‌افزار در آن جهت پیشرفت خواهد کرد . اگر هیچکس نخواهد نرم‌افزار در آن جهت توسعه پیدا کند ، نرم‌افزار در‬ ‫آن جهت توسعه پیدا نخواهد کرد . بنابراین ما بواسطه‌ی تصمیمی که می‌گیریم ، در توسعه‌ی آن نرم‌افزار سهیم می‌شویم .‬



II

دو عامل بسیار موثر در رشد و بهره‌وری جامعه‌ی آزاد ، کمک‌کردن به هم و داشتن روابط دوستانه با دیگران‬‫ است .‬
‫‫تمام جامعه‌ها وابسته به مردمی هستند که به یکدیگر کمک می‌کنند . زندگی کردن با همسایگانی سودمند خواهد بود که وقتی تقاضای کمک‬ می‌کنید به شما کمک خواهند کرد ؛ البته همیشه این‌طور نیست . هیچکس مجبور به کمک‌کردن به شخص دیگری‬ نیست اما ‫اگر شما با مردم دوست باشید آنها اغلب به شما کمک خواهند کرد . بنابراین بهتر است ما به مردم کمک کنیم اگر می‌خواهیم آنها‬ ‫هم به ما کمک کنند .‬

III

‫« من قصد ندارم اجازه دهم جهان مرا به جایی که می‌خواهد برود ، هدایت کند . من به جایی می‌روم که آزادی هست . اگر شما به جای دیگری‬ ‫می‌روید ، من به آنجا نمی‌آیم . من مقداری سختی را برای رسیدن به آزادی تحمل می‌کنم» ..‬

‫این کار به تصمیمی نیاز دارد که می‌گوید آزادی مهم است و باید گسترش داده شود حتی اگر مشکل باشد .‬

‫برای آزادی گاهی باید قربانی داد . باید بهایی پرداخت . اما هر چیزی در برابر آزادی بهای کمی دارد .‬


سه عبارت از مقاله ی نکاتی درباره نرم افزار آزاد

کل مقاله را از لینک زیر دانلود کنید

دانلود مقاله نکاتی درباره نرم افزار آزاد


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی